dilluns, 4 d’agost del 2008

calorus maximus, delirium tremens



"Are you talking to me?? Are you talking to meeee???" li repetia una vegada i una altra al Sol amenaçant que s'erigia sobre el meu cap. El gran astre es pensava que els seus graus intimidarien a un tipus com jo. Pobre il·lús. Em vaig calçar les botes i amb el millor smoking que tenia vaig sortir del Galliner disposat a plantar-li cara. Duia una brúixola encallada al Sud i la cara d'un cowboy de l'Oest. I vaig enfilar Nord amunt, allà on la distància entre la Bola de Foc i jo fós menor. El millor emplaçament per resoldre aquest encontre èpic: les bateries antiaèries del Carmel. Des d'aquest antic assentament ibèric la Humanitat lliuraria una batalla més contra el Goliat de cada matí. I jo, un David d'smoking, n'era l'encarregat. L'escollit.

Jo, el meu ego, i la motxilla carregada de vanitat vam escalar fins la frontera que separava els dos móns. 30ºC...32ºC...35ºC...39º......El cim. I una vegada allà, mirant fixament el Cercle Roent amb les meves ulleres del Lidl, vaig adonar-me de la sorpresa que em tenia preparada: una ciutat sota els meus peus, un vent conciliador que em xiuxiuejava cants llunyans de sirena, i la notícia d'unes vacances imminents en el meu telèfon celular.

Em vaig fumar un cigarret esperant la posta de Sol - en altres paraules, la retirada del meu adversari, que em coronava com a vencedor titànic d'aquella gesta- i vaig emprendre novament el camí cap a casa...

5 comentaris:

Anònim ha dit...

hi has anat �ltimament?
et recomano deixar les ulleres del lidl a casa i pasar-hi de matinada. les llums de la ciutat es poden veure com petits astres gr�cies a la miopia.
i a 10�!

BrigadistaK ha dit...

no tan sols em captiva la imatge que proposeu, oh misteriós/a desconegut/da, sinó també la vostra emmascarada identitat. Dedueixo que en qüestió de dioptries, aneu tan mancat/da com jo..

Anònim ha dit...

em sembla que potser una mica més i tot...

BrigadistaK ha dit...

oh, joc! desperteu la meva curiositat així com atordiu els meus pensaments...em deixeu esmaperdut en la recerca...no em doneu cap més detall que enfoqui el vostre rostre?

J. B. ha dit...

dí que sí, primo.
al Sol se l'ha de combatre a pit descobert i con un par, fumant-se un piti al final i tot, jaja.
;o)